Mailing maken met sjabloon maar ook een bijlage erbij

RaymondRaymond Member Posts: 3
edited 2014-07-22 in NAV Dutch speaking only
Hallo

Ik kan netjes een mailing maken met een persoonlijke brief via een sjabloon. Zoals Beste ..... Zoals afgesproken de gewenste offerte. Dit lukt allemaal netjes met een sjabloon. Alleen nu wil ik er ook nog de daadwerkelijke bijlage in de mail erbij doen. Dit lukt niet. Alleen een sjabloon of alleen een bijlage gaat goed maar om beide te combineren krijg ik niet voor elkaar.

Weet iemand een oplossing?

Gr Raymond

Comments

  • MaximusMaximus Member Posts: 105
    Hoi Raymond,

    dat is helaas niet mogelijk zonder maatwerk. Zie onderstaande tekst uit de Help.

    gr. Max

    Sending Attachments by E-Mail
    When you send attachments by e-mail, the program uses the contents of the Description field in the Segment window as the subject for the e-mail.

    You can choose the way you want your contacts to receive these attachments: as an attachment to the e-mail (selecting the Send Word Docs. as Attmt field in the Segment window), or as e-mail text (only for Microsoft Word documents). However, if you choose to send the attachment as e-mail text, you will loose all formatting. Documents that include merge fields can only be sent as attachments to the e-mail.

    If you have decided to send a Microsoft Word document to the contacts in the segment by e-mail, and one of the contacts does not have an e-mail address, you can change the correspondence type for this contact in the segment line to specify that this attachment should be printed or faxed instead.
  • RaymondRaymond Member Posts: 3
    Hallo Max

    Ik was er al bang voor. Microsoft kan alles alleen dit valt dan toch niet mee. Ik zal onze automatiseerder er eens naar vragen. Ik weet inmiddels dat ze er al een taart op hebben gezet voor degene die het voor elkaar krijgt. Schijnt dus toch een probleem te zijn om dit voor elkaar te krijgen.

    Bedankt voor je antwoord

    Gr Raymond
  • ErictPErictP Member Posts: 164
    Ik heb eigenlijk ook wel trek in taart ( ijs mag ook met dit weer).

    Wij hebben hiervoor een oplossing geïmplementeerd bij meerdere van onze klanten. Dit is inderdaad maatwerk.

    Je kan dan per documentsoort (offerte/orderbevestiging/geboekte factuur/aanmaning) en taalkeuze een sjabloon instellen.
    Dit document wordt dan als bijlage in pdf-formaat verzonden met als mailbody de tekst welke in het sjabloon staat ( tekst met plaatjes mogelijk).
    Ook kunnen dan eventueel meerder bijlage meegestuurd worden.
  • MaximusMaximus Member Posts: 105
    Dit is ook een mooie oplossing: http://www.gac.nl/mailplus-connector
Sign In or Register to comment.