Toegewezen aantal inkooporderregel dubbele van aantal

GdGGdG Member Posts: 3
edited 2014-11-14 in NAV Dutch speaking only
Goedemorgen,

Ik heb de volgende vraag: Wij maken inkooporders met toeslagen die we toekennen aan ontvangsten. Af en toe komt het voor dat er rare dingen gebeuren met toegewezen aantallen. Wij hebben een aantal inkooporders waarbij wij na terugzoeken zien dat het toegewezen aantal het dubbele is van het gewone en geboekte aantal. Als ik dit probeer te creëren lukt dit niet. Ik krijg allerlei foutmeldingen/waarschuwingen dat toe te wijzen aantallen niet meer mogen zijn dan het aantal (wat ook logisch is)
Het vervelende is dat dit allerlei rare boekingen in grootboek en waardeposten veroorzaakt waardoor de geboekte kosten verdubbeld worden.

Heeft iemand enig idee hoe deze verdubbeling kan ontstaan?

mvg

Gino de Graaf

Comments

  • mdPartnerNLmdPartnerNL Member Posts: 802
    Dus bestel aantal is 10, en besteld is 20 ?

    of

    graag iets meer info.
  • GdGGdG Member Posts: 3
    Het gaat dmv toeslag. Het aantal is 10, daarna worden deze 10 toegekend aan een ontvangst waardoor het toegewezen aantal ook 10 is. Wij komen later tot de ontdekking dat toegewezen aantal veranderd is in 20. Dat moet ergens uit Navision zelf gedaan worden, het is geen menselijke handeling. Als ik het zelf probeer, lukt het niet want als je 10 stuks besteld kan je er niet 20 toekennen aan een ontvangst
Sign In or Register to comment.