Options

werking inkoopvoorstellen

semmsemm Member Posts: 50
edited 2010-07-30 in NAV Dutch speaking only
Beste mibusoleden wij zijn in ons bedrijf bezig met een project inkoopoptimalisatie, we willen hiervoor o.a. gebruik maken van het ‘inkoopvoorstel’ in NAV. We zitten nu in de testfase, alleen kom ik niet uit met het volgende:

Wanneer ik een inkoopvoorstel genereer, dan komt NAV met een voorstelaantal die exact overeenkomt met het aantal die ik ingevoerd heb als veiligheidsvoorraad in het artikelkaart.

Stel:
-veiligheidsvoorraad: 3000 eenheden
-huidige voorraad: 0 eenheden
- lopende verkooporder: 2000 eenheden

Dan komt NAV met een voorstel van 3000! Terwijl ik voor het artikel nog een verkooporder heb lopen van 2000. Wat ik wil is dat NAV ook rekening houdt met lopende orders voor het artikel, dus in mijn voorbeeld moet het systeem komen met een voorstel van.
3000+2000 = 5000. De parameters als bestelbeleid, veiligheids voorraad, maximale voorraad heb ik op verschilende manier ingevuld en uitgetest. Het systeem ziet de lopende orders niet voor het artikel.
Mijn vraag is dan: Kunnen we de inkoopvoorstellen zodanig inrichten dat deze rekening houdt met de lopende orders? en is dit standaard NAVISION?

Comments

  • Options
    rbenninkrbennink Member Posts: 18
    Hallo Semm,

    Maken jullie gebruik van vestigingen (ivm SKU's)? Welke versie van NAV gebruiken jullie?

    Om één of wazige reden kan het nog wel eens voorkomen dat bij in gebruikname van het inkoopvoorstel, het allereerste
    voorstel geen rekening houdt met de lopende orders.
    Maak maar eens een nieuw artikel aan met een veiligheidsvoorraad, planningsvoorstel draaien en het gaat goed. Ook daarna met lopende orders gaat het verder goed. Beetje vreemd...
    gr,
    Ronnie
Sign In or Register to comment.