NAV 2009 R2 RTC start niet icm .net framework 4.5

Yogi1983Yogi1983 Member Posts: 22
edited 2013-04-25 in NAV Dutch speaking only
Hallo,

Ik heb een lokale installatie op mijn machine van NAV 2009 R2 (laatste buildnr.) op SQL Server 2008. Dit werkte altijd zonder problemen. Nu heb ik onlangs NAV 2013 ook geinstalleerd en daarbij moest ik ook .NET Framework 4.5 installeren. Hierna werkte NAV 2009 RTC niet meer. Met de Classic client kan ik de 2009 database prima benaderen, met de RTC krijg ik de melding: "Er is geen server gevonden op "net.[url=tcp://localhost:7046/NAV60R2A/Service]tcp://localhost:7046/NAV60R2A/Service[/url]". De URL is onjuist of de server is niet beschikbaar."

De service draait echter zonder problemen met account Network Service en ook de TCP Sharing Service draait zonder problemen met account Network Service.

In de event log zit onderstaande fout. Nu heb ik al zitten zoeken, maar ik kan tot op heden weinig vinden. Ik heb ook .NET Framework 4.5 gedeinstalleerd, zonder resultaat. Heeft iemand enig idee wat hier aan de hand is en hoe dit kan worden opgelost? Bij voorbaat dank!

Er is een fout opgetreden tijdens het verzenden van een gedupliceerde socket: deze koppeling wordt nu in het proces gelekt.
ID: 7252
Bron: System.ServiceModel.Activation.TcpWorkerProcess/4733332
Uitzondering: System.ServiceModel.FaultException: De client kan de retouraanroepaanvraag niet verwerken als gevolg van een interne fout. Voor meer informatie over de fout kunt u IncludeExceptionDetailInFaults inschakelen (vanuit CallbackBehaviorAttribute of vanuit het configuratiegedrag <clientDebug>) voor de client zodat de uitzonderingsgegevens naar de server worden teruggestuurd, of u kunt tracering inschakelen. Raadpleeg hiertoe de documentatie van Microsoft .NET Framework 3.0 SDK en controleer de traceringslogboeken voor de client.

Server stack trace:
bij System.ServiceModel.Channels.ServiceChannel.ThrowIfFaultUnderstood(Message reply, MessageFault fault, String action, MessageVersion version, FaultConverter faultConverter)
bij System.ServiceModel.Channels.ServiceChannel.HandleReply(ProxyOperationRuntime operation, ProxyRpc& rpc)
bij System.ServiceModel.Channels.ServiceChannel.EndCall(String action, Object[] outs, IAsyncResult result)
bij System.ServiceModel.Channels.ServiceChannelProxy.InvokeEndService(IMethodCallMessage methodCall, ProxyOperationRuntime operation)
bij System.ServiceModel.Channels.ServiceChannelProxy.Invoke(IMessage message)

Exception rethrown at [0]:
bij System.Runtime.AsyncResult.End[TAsyncResult](IAsyncResult result)
bij System.ServiceModel.Activation.WorkerProcess.EndDispatchSession(IAsyncResult result)
Procesnaam: SMSvcHost
Proces-id: 6404

Comments

  • SogSog Member Posts: 1,023
    draaien de NAV server 2009 en 2013 toevallig op dezelfde poort?
    |Pressing F1 is so much faster than opening your browser|
    |To-Increase|
  • Yogi1983Yogi1983 Member Posts: 22
    Nee, 2013 server draait niet op de laptop, het is een x86 machine. Alleen de 2013 client is geinstalleerd.
Sign In or Register to comment.