Leverancier blokkeren voor betaling

gjvk70gjvk70 Member Posts: 60
edited 2013-08-27 in NAV Dutch speaking only
Mede in verband met de overgang naar SEPA overwegen we ons betalingsproces opnieuw vorm te geven. Hierbij loop ik er tegenaan dat het blokkeren van een leverancier voor betaling niet lijkt te werken.
Weet iemand wat de functionaliteit van het veld "Geblokkeerd" op het tabblad "Algemeen" op de leverancierskaart exact moet zijn indien deze de waarde "Betaling" bevat?

Ik zou verwachten dat posten van een leverancier met deze status niet zouden worden opgenomen in een betalingsvoorstel. Een andere optie is het wel opnemen van deze posten, maar dat het controleren van het voorstel een foutmelding geeft ivm de blokkade. Hiermee zou het voorstel dan dus ook niet verwerkbaar mogen zijn richting een betaalrun.

Uiteraard heb ik gekeken op dit forum en binnen de handleiding, echter wordt ik hiervan niet veel wijzer.

Bij voorbaat hartelijk dank voor de hulp!

Mvg,
Gerard
Gerard van Kuijl - United - http://www.united4all.nl

Comments

  • SogSog Member Posts: 1,023
    Beste Gerard

    Deze vragen kunt u het beste richten naar jullie partner.
    Dit forum is gericht op NAV en andere Dynamics ontwikkelaars.
    Je op het eerste zicht gemakkelijke vraag kan moeilijk beantworod wordne
    Functionaliteit verschilt tussen versies van NAV, en we weten helemaal niet wat jullie partner heeft uitgespookt in jullie dossier.

    mvg
    |Pressing F1 is so much faster than opening your browser|
    |To-Increase|
  • JacoJaco Member Posts: 16
    Beste Gerard,

    Om klanten incasso's of leveranciersbetalingen te blokkeren moet je in standaard NAV het veld "afwachten" vullen per openstaande post.

    Groet,
    Jaco
Sign In or Register to comment.