verschillende regels opslaglocatie binnen een zone

joeriverhjoeriverh Member Posts: 3
edited 2013-11-12 in NAV Dutch speaking only
Goedemorgen,

Ik ben een student en bezig met een stageopdracht omtrent voorraadbeheersing, mijn stagebedrijf maakt gebruik van dynamics NAV 2009 r2. Ik probeer een nieuwe methodiek te implementeren waardoor artikelen in het systeem zowel via het two bin systeem als pick en put methode kan werken. Het huidige systeem werkt met een centraal magazijn waarin 4 zones aanwezig zijn, namelijk: ontvangst, opslag, productie en gereed. Bij het creëren van een productieorder moet een pick order worden aangemaakt en geregistreerd om goederen uit de opslagzone te verplaatsen naar de productiezone. Dit moet gedaan zijn voordat een productieorder gereed gemeld kan worden.

Wat ik nu wil doen is dat de two bin artikelen niet automatisch mee worden genomen in de pick order die wordt gegenereerd op basis van de productieorder. Ik wil de BOM/ stuklijsten niet aanpassen/ verwijderen want ik heb die functionaliteiten nodig voor andere functies. Is er een mogelijkheid dat de 'two bin' artikelen uitgezonderd worden voor de automatische picking, en dat deze artikelen alleen nog maar handmatig geboekt worden van de opslag zone naar de productiezone.

Ik denk zelf dat ik een voorwaarde moet toevoegen aan een opslaglocatie waardoor de artikelen binnen deze locatie uitgezonderd worden voor een automatische pickorder, kan dit?

Alvast bedankt voor uw hulp.

Mvg,

Joeri

Comments

  • joeriverhjoeriverh Member Posts: 3
    Goedemiddag,

    Ik heb nog wat dingen uitgeprobeerd en heb nu een specifiekere vraag. Er zijn 4 zones, namelijk ontvangst, opslag, productie en verzend. De vestiging staat als gestuurd magazijn met opslag en verzend als vereisten. Als er een productieorder wordt vrijgegeven maakt het systeem automatisch een pick voorstel om alle benodigde producten uit de opslag naar de productie te verzenden. Bij deze stap wil ik graag een uitzondering maken voor bepaalde artikelen, die ik alleen handmatig wil wegzetten in de productiezone. Maar alleen onder voorwaarde dat alle artikelen wel volgens de stuklijst weer worden verbruikt in de productiezone. Het meest ideale zou zijn als ik per opslaglocatie zou kunnen definiëren dat er niet gepickt mag worden, maar dat ik geen foutmeldingen krijg als er een pickvoorstel wordt gemaakt voor een specifieke productieorder. Is dit mogelijk?

    Mvg,

    Joeri
Sign In or Register to comment.