SEPA problemen

mdPartnerNLmdPartnerNL Member Posts: 802
edited 2014-01-31 in NAV Dutch speaking only
Zojuist nog even met andere consultants/partners hierover gesproken en bevestiging gekregen over enkele pijnpunten. Dit is dan volgens mij nu de status:

Import van mt940:
Dit werkt nog niet naar behoren. De vereffening van ingelezen posten lukt niet met een openstaande post. Wel zie je per ingelezen post een juist bedrag.

Hopelijk komt Ms met een update!

Export van betalingen:
Deze werkt wel maar niet bij elke bank. Sommige banken stellen extra eisen die MS vast niet gaat nakomen.

Export Incasso:
Hiervoor zal op korte termijn een update van MS uitkomen aangezien een eerste incasso en vervolgincasso's apart moeten worden uitgeleverd.

Ps.
Stuur je me via pm een update fob zal ik die hier plaatsen..

Comments

  • lvanvugtlvanvugt Member Posts: 774
    Export Incasso:
    Hiervoor zal op korte termijn een update van MS uitkomen aangezien een eerste incasso en vervolgincasso's apart moeten worden uitgeleverd.
    Zoals je weet ben ik hiermee bezig: SEPA NL: aanleveren van DD bestanden voor elke sequence type.
    Het is nog niet helemaal getest, dus nog te delen. Zo gauw dat kan komt ie aan mijn post te hangen. Overigens had ik dit binnen een dag voor elkaar.
    Luc van Vugt, fluxxus.nl
    Never stop learning
    Van Vugt's dynamiXs
    Dutch Dynamics Community
  • lvanvugtlvanvugt Member Posts: 774
    Import van mt940:
    Dit werkt nog niet naar behoren. De vereffening van ingelezen posten lukt niet met een openstaande post. Wel zie je per ingelezen post een juist bedrag.
    Heb je dit al helemaal werkend gekregen? Ik moet er nu nog aan beginnen. Waardeer het als je je oplossing zou willen delen.
    Luc van Vugt, fluxxus.nl
    Never stop learning
    Van Vugt's dynamiXs
    Dutch Dynamics Community
  • mdPartnerNLmdPartnerNL Member Posts: 802
    De nieuwe objects van Ms werken goed. Alleen het herkennen van betaalingskenmerk etc, uit de omschrijvingen nog niet. Moet hier ook nog naar kijken maar wacht nog op voorbeeld bestanden van de klant.
  • lvanvugtlvanvugt Member Posts: 774
    De nieuwe objects van Ms werken goed.
    Over welke praten we? Waarvandaan?
    Ik heb nog geen vervanger van REP11000020 (Import Swift MT940) gezien.
    Luc van Vugt, fluxxus.nl
    Never stop learning
    Van Vugt's dynamiXs
    Dutch Dynamics Community
  • mdPartnerNLmdPartnerNL Member Posts: 802
    Ik dacht dat dat report ook ge-update was.. dus niet, versie in NAV2009 is NAVNL6.00.01 dus het kan niets anders als dat deze ook nog aangepast moet worden door Ms.

    Met een nieuwere import bestand waarin ook nieuwe IBAN nummers staan, staat meestal ook nog maar (1) een enkele lange 86: regel met alle omschrijvingen/betalingskenmerk. Het verschil met de oudere importbestanden van de amro bank bijvoorbeeld is dat hierin altijd meerdere 86: regels staan.
  • mdPartnerNLmdPartnerNL Member Posts: 802
    Heb deze week veel tijd besteed aan het maken van een MT940 Structured import.

    Thank you ms ](*,)
  • lvanvugtlvanvugt Member Posts: 774
    Heb ze voor ING, RABO en ABNAMRO. De laatste nog niet helemaal getest. Vragen staat vrij. :whistle:
    Luc van Vugt, fluxxus.nl
    Never stop learning
    Van Vugt's dynamiXs
    Dutch Dynamics Community
  • mdPartnerNLmdPartnerNL Member Posts: 802
    Nou ik dacht dat ik me redelijk had ingelezen maar is de MT940 Structured per bank ook weer anders?

    iig bij deze alvast een pm =D>
  • lvanvugtlvanvugt Member Posts: 774
    Ja, ieder zijn eigen plas erover :cry:

    ING was in mijn optiek het makkelijkst, RABO maakte wel dat ik mijn code beter gemaakt heb. ABN staat dicht bij RABO
    Luc van Vugt, fluxxus.nl
    Never stop learning
    Van Vugt's dynamiXs
    Dutch Dynamics Community
  • mdPartnerNLmdPartnerNL Member Posts: 802
    Gelukkig ben ik dan begonnen met RABO :)
Sign In or Register to comment.