Issue met MT940 86-veld dat een streepje ('-') bevat

lvanvugtlvanvugt Member Posts: 774
edited 2014-03-21 in NAV Dutch speaking only
Inmiddels hebben we, ivm SEPA, het MT940 report (REP11000020) aangepast voor de structured versie voor ING, RABO en ABNAMRO.
Afgelopen week liepen we echter tegen een ING bankafschriftbestand aan waarbij de import bleef hangen.
Na veel gezoek kwamen we er achter dat dit lag aan het feit dat het 86-veld (Information to account owner) in het remittance deel (/REMI/) aan het beging van de regel een streepje ('-') bevatte.
Wie heeft dat ook meegemaakt? Ben er benieuwd naar hoe je dit dan in het report getackled heb. Gezien de huidige opzet van het MT940 report (REP11000020) , welke ik ook gebruikt heb voor de ING, RABO en ABNAMRO varianten, is het niet zo eenvoudige aangezien het streepje ook als tag kan voorkomen (zie de functie FindTag).
Luc van Vugt, fluxxus.nl
Never stop learning
Van Vugt's dynamiXs
Dutch Dynamics Community

Comments

  • mdPartnerNLmdPartnerNL Member Posts: 802
    In de structured versie begint de :86: omschrijving toch altijd met /

    de vervolgregels maakt dan niet uit.

    Geef even een paar voorbeelden van wat je inleest dan probeer ik ze hier even..
  • lvanvugtlvanvugt Member Posts: 774
    Voorbeeld:

    :61:140131C103,32N078EREF
    :86:/ORDP/NL84ABNA0480722706/ABNANL2A/M BIZIMANA///REMI///KLANTNUMMER
    - STSA0099036/

    Natuurlijk wet ik dat de tweede regel (letterlijk op tweede regel) bij /REMI/ hoort, maar het punt is dat de opzet van REP11000020 die '-' op de tweede regel als een tag zie.
    Luc van Vugt, fluxxus.nl
    Never stop learning
    Van Vugt's dynamiXs
    Dutch Dynamics Community
  • mdPartnerNLmdPartnerNL Member Posts: 802
    lvanvugt wrote:
    Voorbeeld:

    :61:140131C103,32N078EREF
    :86:/ORDP/NL84ABNA0480722706/ABNANL2A/M BIZIMANA///REMI///KLANTNUMMER
    - STSA0099036/

    Natuurlijk wet ik dat de tweede regel (letterlijk op tweede regel) bij /REMI/ hoort, maar het punt is dat de opzet van REP11000020 die '-' op de tweede regel als een tag zie.

    Ja, heb hier geen rekening mee gehouden maar gaat ook goed :oops:

    Tot nu toe kan ik alles inlezen; mt940, mt940s met hetzelfde report. Maar wil ook nog een ING, AMRO testen. Heeft iemand daar nog een voorbeeld bestand van ? linkje?
  • lvanvugtlvanvugt Member Posts: 774
    Ja, heb hier geen rekening mee gehouden maar gaat ook goed :oops:
    Hoe heb je dat gefaan? Heb je niet REP11000020 gebruikt als uitgangspunt (of wel, maar helemaal anders opgezet)?
    Luc van Vugt, fluxxus.nl
    Never stop learning
    Van Vugt's dynamiXs
    Dutch Dynamics Community
  • mdPartnerNLmdPartnerNL Member Posts: 802
    Als je me even een mail stuurt aan software at dvision.nl kunnen we een generieke versie maken die Microsoft had moeten uitgeven.

    Ik heb deze versie nu al bij enkele klanten draaien maar wil nog twee banken testen.
  • greysgreys Member Posts: 27
    Goedemiddag,

    Is er een mogelijkheid dat ik ook de beschikking krijg over het aangepaste report 11000020 waarover hier wordt gesproken? Ik zit met een klant die ook problemen heeft met de standaardversie van het report. Ik zou hier erg mee geholpen zijn!

    Groet,

    Greys
Sign In or Register to comment.