Licentie wijzigen

postacipostaci Member Posts: 116
edited 2014-02-16 in NAV Dutch speaking only
Beste mensen,

ik ken een bedrijf die een zusterbedrijf was van een Holding. Het bedrijf gebruikt een Navision licentie die staat op de naam van de holding. Alleen nu is het bedrijf
verkocht naar een ander partij. Ze zouden de licentie willen wijzigen naar een nieuw licentie met hun eigen naam erop, maar wel met hetzelfde inhoud van de huidige licentie zodat er geen fouten ontstaan. Ze hebben geen Navision partner waar ze samen mee werken.
Dus hoe kan dit realiseert worden? weet iemand een bedrijf die dit zou kunnen doen en hoeveel zou dit ongeveer kosten?

graag hoor ik iets.

Akin

Comments

  • Marije_BrummelMarije_Brummel Member, Moderators Design Patterns Posts: 4,262
    Dat kan helaas niet, de software is van de holding, niet van het bedrijf wat verkocht is.
  • postacipostaci Member Posts: 116
    Hallo,

    met wijziging bedoel ik dat er een nieuw licentie moet komen, maar wel met hetzelfde inhoud van de huidige licentie. Daarmee bedoel ik dat alle objecten op hetzelfde manier erin moeten zetten, zodat er straks geen problemen ontstaan in de database als de nieuwe licentie wordt ingelezen.
    Dus gewoon een nieuw licentie op de naam van het bedrijf.
    Hoe zou het bedrijf een nieuw licentie kunnen krijgen zonder dat ze een Navision partner hebben en wat zou het kosten? je zou moeten denken aan 25-50 gebruikers.

    graag hoor ik iets.

    Akin
  • mdPartnerNLmdPartnerNL Member Posts: 802
    Met behulp van de oude licentie is het simpel om een nieuwe samen te stellen.
  • Marije_BrummelMarije_Brummel Member, Moderators Design Patterns Posts: 4,262
    Elke partner wil je dat wel verkopen. Je praat snel over een licentiebedrag van 5 cijfers. :mrgreen:

    Direct bij Microsoft kopen kan niet, ik zou een paar offertes aanvragen, wat gesprekken eventueel. Vergelijk de partners, kijk of ze feeling hebben met de branche, de materie, hoe de support geregeld is.

    Kijk ook of er add-ons zijn in de licentie, dat zou de keuze in partners kunnen beperken, niet iedereen kan elke add-on verkopen.

    Succes.
  • mdPartnerNLmdPartnerNL Member Posts: 802
    Ik kom wel vaker tegen dat de licentie op naam van een holding staat. Wat ik nog niet begrijp in dit verhaal of het nieuwe bedrijf echt een nieuwe licentie nodig heeft of alleen een naamswijziging? Een forum is niet echt geschikt voor dit soort vragen dus bellen en onderhandelen moet je idd :)
Sign In or Register to comment.