Nav 3.7 met client 2009 R2 traag?

postacipostaci Member Posts: 116
edited 2014-06-30 in NAV Dutch speaking only
Beste mensen,

we hadden een Navision database van versie 3.7, is nu geconverteerd met Navision client 2009 R2 32012.
Dus er wordt nu gewerkt met een nieuwe client 2009 R2, alleen database is nog steeds oude versie.
Alleen als je nu forms opent of rapporten opent werkt het wel langzamer, rapporten doen er langer over. Je krijgt bv een scherm die open gaat om de tabel records te tellen als je een rapport runt.

Hoe kan dit? is er een manier om het sneller te laten werken? een manier om dit op te lossen?

alle tips welkom!!

Akin

Comments

  • MBergerMBerger Member Posts: 413
    In dit geval had je beter een herimplementatie kunnen doen, i.p.v. een technische upgrade. De nieuwere versies maken gebruiken van beter geoptimaliseerde statements ( findfirst, findlast, findset etc. ), maar 3.7 kent deze niet.
  • postacipostaci Member Posts: 116
    Wat bedoel je met herimplementatie? Alles vergelijken met de nieuwste database van nieuwe client? En dan mergen? Want er zit wel veel maatwerk in bestaande objecten.
  • MBergerMBerger Member Posts: 413
    Upgrade naar de nieuwste versie door middel van mergen, ja.....of nog beter, maak het maatwerk opnieuw ( alhoewel dat geen optie zal zijn )
  • Marije_BrummelMarije_Brummel Member, Moderators Design Patterns Posts: 4,262
    Ik vind het een beetje vreemd om hier een full-upgrade aan te bevelen.

    Ja, dan heb je inderdaad alle optimalisaties van Microsoft, maar zul je zien dat de vertraging door maatwerk komt.

    Ik zou als het mijn systeem was eerst kijken tijdens welke processen de vertraging optreed. Misschien zijn een paar aanpassingen genoeg om het systeem weer te laten vliegen.

    Natuurlijk is 3.70 een vrij oude versie, maar ik heb nog klanten die gelukkig draaien op 2.01. Ja, daar komt ook een eind aan, maar dat kan nog best een paar jaar mee. Je kunt niemand in de portomonee kijken.
  • postacipostaci Member Posts: 116
    is er een manier om te kunnen checken waarom het trager draait?
    enige wat er gedaan is, is het database converteren met de nieuwe client.
    wat eerder gewoon sneller opende, bv een form, bij het openen gaat er nu een teller draaien voordat het opent.

    enige tips?

    Akin
  • Marije_BrummelMarije_Brummel Member, Moderators Design Patterns Posts: 4,262
    Er zijn meerdere manieren. Op dit forum staat alles wel zo'n beetje, en er zijn ook goede blogs over.

    Ter voorkoming alles weer te herhalen en hier 3 a4-tjes uit te typen is mijn verzoek om eerst zelf even te zoeken.

    Zoek daarbij op de termen, Profiler, Client Monitor en Code Coverage.
Sign In or Register to comment.