Voor een leek. Upgrade navision 3.6

TechroomTechroom Member Posts: 2
edited 2015-01-30 in NAV Dutch speaking only
Hoi Allemaal,

Zal me even voorstellen, ik werk als IT'r in een computerwinkel.
Wij hebben het volgende probleem. Daar mijn kennis van Navision zelf en SQL is(technisch) Nul,Nul is moet ik beroep doen op de experten hier graag.

Volgende situatie :
Windows Server 2003 R2-x86 met Navision Attain 3.6 en SQL server 2000 (client-server) en geldige license voor 4 (1 kassa user) met navision clients.
Aangezien Microsoft stopt met Server 2003 R2 in April dit jaar, zouden we naar Server 2008 willen upgraden.
Echter , u hoort me al aankomen, denk dat iedereen het wel weet, werkt sql2000 en 3.6 niet meer.
Voorlopig zijn onze werkposten al op Windows 7 maar met virtualbox in XP.
Wij willen navision zo bijwerken (zolang het werkt onder server 2008 en native windows 7 clients) is dit voldoende!
Kan dit voor de upgrade naar 2008 of moet dit na de upgrade gebeuren (licentieel etc ??)

Wie kan ons helpen? meer informatie geven en iemand in contact brengen dat we dit goed kunnen oplossen?
Hartelijk dank !!!

Tom.
IT Admin/Repair/Builds/support.

Comments

  • rpjrpj Member Posts: 2
    Best Tom,

    Dit gaat erg lastig worden! Het beste advies wat ik kan geven is: Laat het zoals het nu is, deze Navision/Attain versie (3.6), is simpelweg te oud om simpel te upgraden.
    Je moet dan het risico nemen om met de unsupported versies van Windows (2003 en XP) door te werken, eventueel via virtualisatie in Windows 2008 en 7 .
    Als je dit beslist niet wil loop je tegen de volgende problemen aan, zoals je zelf ook al veronderstelt:

    - Sql 2000 wordt niet ondersteund op Windows 2008 en verder.
    - de 3.6 native client werkt niet met Windows Vista en hoger.
    - hiervoor moet je minimaal naar client versie 4.3 sp3 of hoger met extra licentie kosten.

    Eventuele workarounds:

    - Probeer Sql 2000 op Windows 2008 te installeren ( schijnt te kunnen zonder reporting services te gebruiken).
    - Probeer de database naar een hogere SQL -server versie te converteren.
    - bij maatwerk kun je de database versie op 3.6 houden.

    Suc6.
  • postacipostaci Member Posts: 116
    Hey Tom,

    zou je mij een mailtje kunnen sturen hierover. waarschijnlijk zou ik je wel kunnen helpen. Zo'n situatie heb ik eerder al gehad.
    mail: akin_ozturk@Hotmail.com

    graag hoor ik iets van je.
    Akin
Sign In or Register to comment.