Foutmelding in report-sections

PergamijnPergamijn Member Posts: 10
edited 2012-02-20 in NAV Dutch speaking only
Beste forumleden,
In een report krijg ik bij het willen maken van een nieuwe section (toets [F3]) de foutmelding:
"De eigenschap is te groot voor de buffer."
Deze foutmelding doet zich ook in oudere generaties van deze report voor, tot drie versies terug. Voordat ik teruggrijp op die oude versie en van daaruit weer helemaal ga ontwikkelen naar actueel toe: weet iemand misschien wat deze foutmelding betekent en is er een gemakkelijkere manier om ze op te lossen dan teruggrijpen op backups?
Bedankt alvast.

Answers

  • PergamijnPergamijn Member Posts: 10
    Hoi,
    Ik heb een vermoeden. Kan het zijn dat het aantal dataitems in een report aan een maximum gebonden is?
    Uitgaande van een oudere versie van het report heb ik namelijk het volgende ontdekt: voeg een dataitem toe en de foutmelding wordt gegeven bij het maken van een nieuwe section. Verwijder daarna een dataitem en het lukt wel weer om een section toe te voegen.
    De foutmelding is dus reproduceerbaar.
    In het engels staat er overigens: The property exceeds the buffer size.
  • semmsemm Member Posts: 50
    Hoi Pergamijn,

    Hoe ziet de structuur van het rapport uit. Kun je meer informatie geven?
    dataitem (welke tabel)
    dataitem 2 ( welke tabel hangt hier eventueel onder) etc..
  • PergamijnPergamijn Member Posts: 10
    Hoi Semm,
    We hebben een op de zorg toegesneden NAV-pakket. Een groot deel van de tabellen die we gebruiken zijn specifiek voor dit pakket gemaakt. De gebruikte dataitems zullen jou weinig zeggen. Maar ik heb ze wel geteld: precies 50.
    Groet,
    Pergamijn.
  • tinxittinxit Member Posts: 11
    denk dat het gebonden is aan een maximum aantal data-items
    Kind regards,

    Erica

    We make ERP & E-commerce work together: Dynamics NAV & Magento / WooCommerce E-commerce, B2B & B2C
    http://www.tinx-it.com

  • PergamijnPergamijn Member Posts: 10
    Hoi Erica,
    Vanwege jouw antwoord heb ik een test gedaan. Een nieuwe report waar ik alsmaar meer dataitems aan toevoegde. En jawel: bij 47 ging het nog goed, 48 was teveel van het goede. Vreemd dat ik daar nergens iets over kan vinden, over een maximum.
    Maar goed, de oorzaak is gevonden. Het vinden van een oplossing ligt bij mij. Bedankt voor de hulp.
    Groet,
    Pergamijn.
  • Luc_VanDyckLuc_VanDyck Member, Moderator, Administrator Posts: 3,633
    Er is geen limiet mbt het aantal dataitems, maar wel een limiet mbt de totale hoogte van alle sections samengeteld.

    Je zal dus ook tegen deze limiet aanlopen als je bvb. slechts 20 dataitems hebt, maar met voor elke dataitem een header, body, footer, transfooter section enz.
    No support using PM or e-mail - Please use this forum. BC TechDays 2024: 13 & 14 June 2024, Antwerp (Belgium)
  • LennoLenno Member Posts: 2
    Er blijkt wel degelijk een limiet aan het aantal data-items te zijn, want ook met een "processing only" report, treedt de foutmelding op bij teveel data-items.

    Lenno
Sign In or Register to comment.